Funkce pro práci s knihovnami materiálů
Stručný obsah:
– Jak pracovat s materiály (v pluginu truhlář)
– Popis funkce: Naplnit knihovnu Truhlar (přepsání knihovny)
– Popis funkce: Pripojit knihovnu Truhlar (připojení knihovny)
– Popis funkce: Ulozit knihovnu Truhlar (kopie knihovny – archiv)
Knihovna materiálů je velmi důležitá pro fungování tohoto plugin-u. Pro práci s knihovnami slouží tyto funkce:
- Naplnit knihovnu Truhlar (přepsání knihovny),
- Pripojit knihovnu Truhlar (připojení knihovny),
- Ulozit knihovnu Truhlar (kopie knihovny – archiv).
Důležité:
Funkce pro práci s knihovnami materiálů nebudou přístupné, pokud jsme projekt nevytvořili přes funkci Novy projekt Truhlar, nebo neotevřeli přes funkci Otevrit projekt Truhlar.
Jak pracovat s materiály (v pluginu truhlář)
Pokud model není vytvořen přes projekt plugin-u Truhlar a my budeme chtít použít funkci pro práci s knihovnou, zobrazí se dialogové okno s informací: Není otevřen žádný projekt (viz. obrázek níže).

Popis funkce: Naplnit knihovnu Truhlar (přepsání knihovny)
Tato funkce slouží k přepsání souboru: knihovna_materialu.txt. Pokud jsme vytvořili nový projekt a v něm máme pouze prázdnou knihovnu materiálů, je vhodné použít tuto funkci.
Funkce Naplnit knihovnu Truhlar přepíše stávající soubor: knihovna_materialu.txt aktuálního projektu jiným souborem knihovna_materialu.txt z jiného projektu nebo lze použít také soubor, který je uložen ve složce Knihovny_archiv.
Program před vložením nového souboru knihovny zjistí, jestli knihovna v projektu již existuje včetně nějakého obsahu, a pokud ano, tak se vás zeptá, jestli dovolíte původní obsah knihovny přepsat.
Tuto funkci najdeme zde:
V horním menu vybereme Plugins => Naplnit knihovnu Truhlar.
Při použití této funkce se dialogové okno otevře do přednastavené složky, kterou jsme nastavili v sekci Nastavení programu => Zobrazeni => řádek Defaultní adresa knihoven materialu. Je to místo, kam archivujeme knihovny z jiných projektů.
Popis funkce: Pripojit knihovnu Truhlar (připojení knihovny)
Tato funkce slouží k připojení knihovně materiálů aktuálního projektu materiály z nějaké jiné knihovny materiálů již staršího projektu.
Tuto funkci najdeme zde:
V horním menu vybereme Plugins => Pripojit knihovnu Truhlar.
Knihovnu materiálů (která bude připojena) lze použít bez ohledu na její umístění, název a obsah. Program vybere pouze ty položky, které nemají shodný název s knihovnou materiálů aktuálního projektu. Po připojení nových položek je knihovna nově uspořádána do částí a ty následně nově seřazeny podle abecedy.
Pokud projekt z nějakého důvodu nemá knihovnu materiálů, program ohlásí: Program nemá knihovnu (viz. obrázek níže).

Popis funkce: Ulozit knihovnu Truhlar (kopie knihovny – archiv)
Tuto funkci použijeme, pokud chceme vytvořit kopii knihovny materiálů aktuálního projektu. Jde v podstatě o vytvoření archivu stávající knihovny.
Tuto funkci najdeme zde:
V horním menu vybereme Plugins => Ulozit knihovnu Truhlar.
Uložení kopie souboru: knihovna_materialu.txt je možné provést libovolně do jakékoliv složky v našem PC. Je zde ale přednastavená cesta, kterou je možné nastavit pomocí horního menu Plugins => Nastavení programu => Zobrazeni => řádek Defaultní adresa knihoven materialu.
Při samotném uložení do námi vybraného místa (které jsme nastavili pomocí dialogového okna), je možné soubor: skupina – knihovna_materialu.txt přejmenovat (přejmenování není povinné) a následně plugin vytvoří kopii vaší aktuální knihovny.
Další návody pro SketchUp:
Seznam všech kapitol najdete po kliknutí zde