Nastavení textury 3D objektu ve SketchUp-u
verze 8, anglické prostředí
Textura, která je vytvořena pro SketchUp má formát *.skm .
Přířazení textury 3D objektu
Rozšiřující funkce nástroje VĚDRO pomocí klávesových zkratek:
B => klávesová zkratka pro vědro
B + Ctrl => obarví plochy a všechny sousedící shodné plochy
B + Shift => obarví všechny barevně shodné plochy v celém modelu
B + Alt => vezme vzorek povrchu z objektu
Pro nastavení textury použijeme plovoucí okno Materiály (Materials). V tomto okně vybereme záložku Select => následně v rozbalovacím menu vybereme kategorii pro zobrazení konkrétních textur (viz. obrázek níže).
Po vybrání kategorie se zobrazí textury, které můžeme objektu přiřadit. Nastavení textury objektu provedeme označením námi vybrané textury, následně se nástroj změní na “vědro s tekutinou” a tímto nástrojem klikneme na objekt (dojde k nastavení textury):
1) pokud není objekt vytvořen jako SKUPINA nebo KOMPONENT je nutné přidělit texturu všem jeho plochám samostatně. K rychlému přidělení textury ke všem plochám lze použít společně s “vědrem” klávesnici Ctrl nebo Shift.
2) pokud je objekt vytvořen jako SKUPINA nebo KOMPONENT a texturu přiřazujeme z pohledu skupiny nebo komponentu (né uvnitř) přiřadíme texturu všem jeho plochám současně bez jakýchkoliv dalších pomocných kláves.
Rozšiřující funkce nástroje VĚDRO pomocí klávesových zkratek:
B => klávesová zkratka pro vědro
B + Ctrl => obarví plochy a všechny sousedící shodné plochy
B + Shift => obarví všechny barevně shodné plochy v celém modelu
B + Alt => vezme vzorek povrchu z objektu
Další návody pro SketchUp: Seznam všech kapitol najdete po kliknutí zde. |