NAS server Synology DS216j – první spuštění, nastavení
Síťové uložení dat – zálohování
NAS server Synology – dvoušachtový NAS server s operační pamětí 512 MB DDR3 a s dvoujádrovým procesorem s frekvencí 1,0 GHz.
Maximální kapacita NAS serveru činí 16 TB. Disky u NAS serveru lze vyměnit i za provozu. K NAS serveru lze snadno připojit externí zařízení pomocí 2x USB 3.0.
Stručný obsah:
– Jak postupovat při prvním spuštění
– Tvorba účtu Administrátora (6. krok)
– Instalace doporučených balíčků (7. krok)
– Vytvoření účtu na webu Synology (8. krok)
Možnost nastavení jasu u předních LED kontrolek.
Spotřeba energie za chodu 15,5 W a v hibernaci 7,2 W. Vysoká rychlost čtení šifrovaného obsahu. Rozměry zařízení jsou 165 x 100 x 225.5 mm. Hmotnost 0,88 kg.

Jak postupovat při prvním spuštění
1. krok
Do webového prohlížeče napíšeme: http://find.synology.com/# a tím se zobrazí možnost pro připojení tohoto zařízení.

Po kliknutí na tlačítko Připojit je přidělena IP adresa. Pomocí této nové IP adresy můžeme provést nastavení tohoto zařízení.
Nová cesta pro nastavení:
http://192.168.16.67:5000/web_index.html
2. krok
Nyní je možné kliknout na tlačítko Nastavit.

3. krok
Nyní provedeme instalaci kliknutím na tlačítko Instalovat nyní.

Varovná hláška, která nás upozorňuje, že pří spuštění instalace dojde ke smazání všech DAT na disku (discích).

4. krok

V tomto kroku vytvoříme prvotní instalaci celého systému.
5. krok
Tento krok je důležitý, zde vytvoříme účet administrátora pro přihlášení a následné ovládání tohoto zařízení.

6. krok – tvorba účtu Administrátora
6 a) Provedli jsme vytvoření Uživatelského jména a hesla.

Účet pro přihlášení do domácí sítě:
Uživatelské jméno: Volek
Heslo: xxxxxxxx
Zařízení Synology – které vidíme v rámci počítačové sítě. Proto, abychom ho mohli využívat, je nutné se přihlásit účtem Administrátora nebo uživatelským účtem.
Ukázka: zařízení Synology – zobrazeno v Total Commanderu.

6 b) Informace o vytvoření účtu … Administrátora.

6 c) Máme možnost provést nastavení pro aktualizaci a údržbu tohoto zařízení.

6 d) Následně vytvoříme QuickConnect ID pro webové rozhraní.
Po vytvoření tohoto účtu můžeme provést nastavení tohoto zařízení pomocí webového prohlížeče.

6 e) Probíhá tvorba účtu pro přihlášení…

6 f) Úspěšně jsme vytvořili QuickConnect pro správu zařízení.

Odkaz pro webové rozhraní:http://QuickConnect.to/jmeno_administratora
Přihlášení:
Email: xxxxxxxxxxxx (viz. obrázek nad tímto textem)
Heslo: xxxxxxxxxxxx
Po přihlášení se zobrazí okno, které vidíme na obrázku níže.

6 g) Úspěšně jsme vytvořili kompletní účet administrátora.

7. krok – Instalace doporučených balíčků
Provedeme instalaci doporučených balíčků.

Provedena základní instalace zařízení.

Nyní máme vše nastaveno a můžeme začít s tímto zařízením pracovat … 🙂
8. krok – byl vytvořen i účet na webu Synology
Odkaz pro přihlášení: https://account.synology.com

Účet pro přihlášení:
Email: xxxxxxxxx
Heslo: xxxxxxxxx
Po přihlášení na web – se zobrazí typ modelu a další parametry … (viz. obrázek níže)

Další podobné články:
– Přidání PC do správy přes TeamViewer (do vlastního účtu)
– Jak zjistit rychlost internetu
– Řízení uživatelských účtů [Windows 10]