Po přihlášení do [Windows 10] je černá obrazovka s kurzorem – co dělat?
Odpojte externí zařízení
Použijte nouzový režim pro provedení všech dalších kroků, které jsou popsány níže…
Pokud nepomůže odpojení externích zařízení, pro každý z následujících kroků bude potřeba použít Nouzový režim.
Použijte nouzový režim pro provedení všech dalších kroků, které jsou popsány níže…
Stručný obsah:
– Jak se dostat do nouzového režimu?
– Reinstalujte ovladače grafické karty
– Zkontrolujte registry
– Otestujte zda není uživatelský profil poškozen
– Zkontrolujte nastavení režimu vysokého kontrastu
– Ukončete procesy RunOnce
Jak se dostat do nouzového režimu?
- Restartujte počítač a až se dostanete na přihlašovací obrazovku, držte klávesu Shift, klikněte na tlačítko napájení a zvolte Restartovat.
- Jakmile se počítač restartuje, budete v záchranném prostředí. Zvolte Řešení potíží, dále Upřesnit možnosti, dále Možnosti spuštění a Restart. Po restartu uvidíte několik možností, stiskněte klávesu F5 pro nouzový režim se sítí.
Reinstalujte ovladače grafické karty
- Klikněte pravým tlačítkem myši na Start a zvolte Správce zařízení.
- Rozbalte Grafické adaptéry.
- Klikněte pravým tlačítkem myši na grafický adaptér a zvolte Odinstalovat.
- Restartujte počítač
Zkontrolujte registry
Černou obrazovku při přihlášení můžete rovněž vidět v případě, že přihlašovací obrazovka byla nahrazena aplikací, která není kompatibilní s Windows 10. Toto můžete zkontrolovat v registrech. Varování: Následující řešení upravuje registry. Mohou se vyskytnout závažné potíže, pokud provede úpravu nesprávně. Před provedením následujících kroků proveďte zálohu registrů pro případ obnovy.
Záloha registru – postup:
- Pravým tlačítkem myši klikněte na Start a zvolte Spustit.
- Zadejte exe do okna, které se otevře a stiskněte OK.
- Přejděte do: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
- Zvolte klíč Winlogon a v pravé části okna klikněte na Shell. Hodnota Shell by měla být exe. Pokud není, dvojklikněte na Shell a následně poli Údaj hodnoty zadejte explorer.exe a klikněte na OK.
- Zavřete editor registru a restartujte počítač.
Otestujte zda není uživatelský profil poškozen
- Klikněte pravým tlačítkem myši na Start a zvolte Příkazový řádek (Správce).
- Do příkazového řádku, který se otevře, zadejte následující příkazy a každý potvrďte stisknutím klávesy Enter. (Za „<HESLO>“ dosaďte heslo dle vašeho uvážení).
- net user test <HESLO> /add
- net localgroup Administrators test /add
- Tímto vytvoříte testovací uživatelský účet. Pokud budete schopni se na tento účet přihlásit, pak je původní uživatelský účet poškozen.
Zkontrolujte nastavení režimu vysokého kontrastu
Můžete čelit potížím s režimem vysokého kontrastu.
- Stiskněte kombinaci kláves Windows + I.
- Otevřete Usnadnění přístupu
- Klikněte na Vysoký kontrast
- Ujistěte se, že je vypnutý
Ukončete procesy RunOnce
Může zde být problém s jedním nebo více procesy RunOnce.
Ukončete je následovně:
- Pravým tlačítkem myši klikněte na Start a zvolte Správce úloh. (Nebo stiskněte kombinaci kláves Windows + Shift + Esc)
- Na záložkách Procesy a Služby se podívejte po procesech exe a RunOnce.exe. Pokud je zde naleznete, ukončete úlohu nebo zastavte službu.
- Restartujte počítač
Další podobné články:
– Vzdálená pomoc ve Windows 10 nebo 11 – Rychlý pomocník
– Počasí ve spodní liště u Windows 10 – jak to nastavit
– Obnovení počítače do továrního nastavení ve Windows 10 – pomocí cloudu od Microsoftu
Reklama | Koupit reklamu - Bannery, články, odkazy