Michal Rostock – alchymie úspěchu podnikání
Video vytvořené z prezentace na akademické půdě: Fakulty elektrotechnika a informatiky STU Bratislava. Michal Rostock je pro širokou veřejnost známí zejména z televizního pořadu: Den D (druhá řada), kde působí jako investor.
Stručný obsah:
– VIDEO: alchymie úspěchu podnikání
– Business může být ve formě služby nebo produktu
– Co je služba, produkt, komodita, unikátnost?
Video – alchymie úspěchu podnikání
Níže uvedený text je ze samotného videa.
Pro vytvoření díry do světa business-u je důležité, aby vytvořená firma byla globální. Soustředila se na zahraniční trh cca 80-90% a s domácího působení bylo pouze cca 10-20%. Velikost takto vytvořené firmy může být klidně malá (20 až 30 zaměstnanců). Business je podle Michala Rostocka platba v hotovosti a především o penězích.
Business může být ve formě služby nebo produktu
a) Služba (unikátní) – má špatnou škálovatelnost. Nelze ji prodávat po celém světě. Výhoda u této služby je v tom, že pracujeme zde s větší marží.
b) Služba (komodita) – má špatnou škálovatelnost. Nelze ji prodávat po celém světě.
c) Produkt (unikátní) – má výbornou škálovatelnost. Lze ho prodávat po celém světě.
d) Produkt (komodita) – má výbornou škálovatelnost. Lze ho prodávat po celém světě. Nevýhoda u tohoto produktu je v tom, že Čína tento produkt okopíruje. Tato skutečnost činní velké nebezpečí u tohoto business-u.
Co je služba, produkt, komodita, unikátnost?
Produkt – je v podstatě libovolný výrobek jak fyzický tak virtuální (software). Kvalitní produkt můžete expandovat po celém světě. U produktu je vhodné mít servisní partnery (lokální i globální).
Služba – je například: bistro, restaurace apod. Služba tohoto charakteru se špatně expanduje po celém světě.
Komodita – je zboží, patří sem například: kukuřice, pšenice, zlato, stříbro apod.
Unikátnost – je pohled ze strany zákazníka. Pokud je zákazník ze službou nebo produktem spokojený, tak velmi nerad jej mění – nemá důvod.
Doporučení Michala Rostocka pro podnikání:
Snažte se vybudovat unikátní produkt, s komoditou to nikam nevede.
Další podobné články:
– Práce 21.století je jiná něž ve 20.století
– Založení levného bankovního účtu nebo zcela bez poplatků
– Průvodce tvorbou obchodní strategie: 5 kroků, jak uspět v podnikání