Licence X Nákup Bitcoinu zdarma? 🟧 Publikování článků | ⭕ Bannery ✅ Srovnávač nábytku Krbová kamna skladem 💠 Důležitá telefonní čísla Dovolená Kontakt .......

Podnikání

Průvodce tvorbou obchodní strategie: 5 kroků, jak uspět v podnikání

Objednávky se vám nehrnou, nedaří se plnit vytyčené cíle a v podnikání se pořád tak nějak plácáte? Pak je na čase začít hezky od základu. Nejspíš vám totiž chybí ta správná obchodní strategie.

Stačí však držet se našich 5 kroků a zvládnete si sami snadno vytvořit obchodní strategii, která konečně nastartuje růst vašeho podniku.

Stručný obsah:
– Co je to obchodní strategie
– Její tvorba má 5 klíčových kroků:
1️⃣ Splnění cílů
2️⃣ Podrobná analýza trhu
3️⃣ Analýza vlastního byznysu
4️⃣ Seznámení s konkurencí
5️⃣ Rozdělení dílčích úkolů

Průvodce tvorbou obchodní strategie: 5 kroků, jak uspět v podnikání
Jak správně nastavit obchodní strategii

Co je to obchodní strategie

Takzvaná obchodní strategie firmy je soubor plánů a činností, který popisuje krok za krokem vaši cestu podnikáním. Ve většině případů má podobu jednoho či více dokumentů přesně definujících cíle, které jste si stanovili, a určujících cestu, která vás k nim dovede.

Správná obchodní strategie podniku by měla obsahovat:

  • SWOT analýzu, která vám pomůže určit slabé a silné stránky vaší společnosti,  
  • firemní vize do budoucna a přesně stanovené obchodní cíle,  
  • konkrétní postupy, jak se ke splnění stanovených cílů dopracovat, 
  • přesné rozdělení činností mezi jednotlivé odpovědné zaměstnance, 
  • metriky, kterými budete vyhodnocovat, jak se vám plnění vytyčených cílů daří.

Její tvorba má 5 klíčových kroků:

1️⃣ Stanovení cílů

Správné stanovení cílů je pro jejich naplnění klíčové. Zatímco firemní vize je spíše vaše abstraktní představa o tom, čeho byste chtěli dosáhnout, cíle by měly být o dost konkrétnější. Pomozte si k tomu využitím metody stanovení cílů SMART, která definuje, jak by vaše cíle měly vypadat:  

  • S – specific (určité): Co nejpřesněji definujte, čeho chcete v podnikání dosáhnout. 
  • M – measurable (měřitelné): Nastavte si cíle tak, aby se jejich splnění dalo vyjádřit číselnou hodnotou. 
  • A – achievable (dosažitelné): Uvažujte reálně. Stanovte si cíle tak, aby byly skutečně dosažitelné – s ohledem na váš počet zaměstnanců nebo třeba dostupné finance.  
  • R – realistic (reálné): Neukusujte si příliš velké sousto. Vždy si vytyčte takové cíle, které jste schopní reálně splnit. 
  • T – time-bound (časově ohraničené): Stanovte si přesný termín, do kterého je třeba cíle dosáhnout.   

2️⃣ Podrobná analýza trhu

Zjistěte, kdo jsou vaši zákazníci a dostaňte se jim pod kůži.  Popřemýšlejte, jaká mají přání a obavy či jaké je trápí problémy – a nabídněte jim jejich řešení. Nalaďte se s nimi na stejnou notu a komunikujte s nimi jejich řečí.

3️⃣ Analýza vlastního byznysu

Kromě podrobného seznámení s vaší cílovou skupinu, byste ale měli dopodrobna poznat i váš vlastní byznys. K tomu vám skvěle pomůže klasická SWOT analýza

  • S – strenghts (silné stránky): Definujte si, v čem jste opravdu dobří. Co můžete svým zákazníkům nabídnout navíc? 
  • W – weaknesses (slabé stránky): Zjistěte, kde jsou vaše slabiny, ať víte, co vylepšit. 
  • O – opportunities (příležitosti): Prozkoumejte, jaké příležitosti k podnikání vaše okolí nabízí.
  • T – threats (hrozby): Zamyslete se, co by váš byznys mohlo ohrozit, a připravte si plán, jak se tomu případně ubránit.  

4️⃣ Seznámení s konkurencí

Stejně jako se svou cílovou skupinou, seznamte se důkladně i s konkurencí. Zjistěte, co všechno konkurenční firmy nabízí, kolik si za to účtují a jaké hlavní prodejní argumenty používají.

Nekopírujte je, ale inspirujte se.   Je něco, co vám u konkurence chybí nebo se vám nelíbí? Dělejte to lépe a udělejte z toho svou největší konkurenční výhodu. 

5️⃣ Rozdělení dílčích úkolů

Aby byla vaše obchodní strategie skutečně funkční, je třeba ji ještě správně převést do praxe. Rozdělte konkrétní činnosti mezi jednotlivé členy týmu, kteří za jejich splnění budou zodpovědní, a nezapomeňte průběžně kontrolovat, jak se vám plnění vašich cílů daří.

Další podobné články:
Reklama od Googlu na vlastním webu, jak ji zařídit a příjem danit?
Michal Rostock – alchymie úspěchu podnikání
Platební brány Pays – spolehlivé platby na internetu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


✅ Finanční nezávislost - EVO22 kurz USDT na CZK Odložená platba Skippay ✅ Srovnávač nábytku Dovolená
Share via
Copy link